Звіт роботи за 2024-2025 н.р.
Перший семестр
У 2024-2025 н.р. пріоритетним завданням психологічної служби залишається збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
У своїй роботі психологічна служба керується рекомендаціями та пріоритетними напрямками психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу в 2024-2025 н.р., які схвалені Вченою радою ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (протокол №6 від 10 липня 2024 року).
Згідно з цим документом до діяльності психологічної служби входять:
- Навчальна діяльність. Концентрація уваги на Я-концепції та самооцінки, тобто стратегії роботи з учнями, яка сприяє розвитку позитивної самооцінки та надолуженню освітніх втрат, створення комфортних умов для повернення учнів до повноцінного освітнього процесу.
- Просвітницька робота. Психоедукація ( пояснення і донесення до учасників освітнього процесу необхідної інформації про психічне здоров’я, психологічні проблеми та їх наслідки для особистості. В ліцеї проводиться ця робота різними засобами: година психолога, інформаційні буклети, відеофільми, групові лекції, тренінгі, презентації, флеш-моби тощо. Саме просвіта всіх учасників освітнього процесу є базовим та першим кроком у збереженні психічного здоров’я. Також у цьому напрямку проводяться години спілкування у 10 та 11 класах для попередження їх втягнення до неформальних угрупувань, небезпечних для життя квестів, ігор та надається учасникам освітнього процесу алгоритм дій в ризикованих ситуаціях, інформуємо їх про номери «гарячих ліній». Протягом останніх років в Україні актуальною є проблема торгівлі людьми. Тому потребує впровадження в освітній процес заходів з підвищення загального рівня правової свідомості всіх учасників освітнього процесу, формування навичок безпечної поведінки учнів під час подорожі, у новому місці перебування та вдома, виховання поваги до прав та основних свобод людини.
- Діагностична робота. Психологічна діагностика обов’язково проводиться на початку та наприкінці надання психосоціальної допомоги, а також у процесі її надання відповідно до стану учасника освітнього процесу (за потреби) з метою обрання або корегування способу надання, методу та обсягу психосоціальної допомоги. В ліцеї проводиться діагностика з початку навчання і по закінченню навчального процесу. Були проведені моніторинг щодо впровадження ідей здорового способу життя, вживання учнівською молоді алкоголю, тютюнопаління та наркотичних речовин, моніторинг щодо обізнаності з питань ВІЛ /СНІДу.
Здійснюється соціально-психологічна підтримка здобувачів освіти та учнів з ООП, вивчення особливостей адаптації учнів 1-го класу до навчання у ліцеї та проведення профілактичних заходів, які б сприяли їх швидкій адаптації, контроль за адаптацією учнів 5-х класів до нових умов навчання у середній ланці ліцею; та контроль за адаптацією учнів 10 класу до старшої школи.
- Профілактична робота. Залежності у дітей та підлітків – це непростий виклик у сучасному світі. Вони є однією зі значних проблем сучасного життя, а система психологічних заходів з профілактики адиктивної поведінки у підлітків є надзвичайно важливою темою сьогодення. До психологічної служби нашого ліцею були звернення з боку класних керівників 4, 7, 8 , 9 класів. Також працюємо профілактично з учнями 6-х класів. Також була проведена робота з батьками учнів, які були задіяні у конфліктній ситуації.
- Корекційна робота є найскладнійшою і найвідповідальнійшою, основна мета якої – сприяння повноцінному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти. Корекційна робота проводиться з учнями девіантної поведінки, учні які запізнюються на заняття та які нерегулярно відвідують школу.
- Консультування. Психологічне консультування надається особі або групі осіб за запитом педагогів або батьків здобувача освіти. Особам, які потребують емоційної підтримки у складних життєвих обставин.
На початку навчального року провели паспортизацію ліцею, а також соціальний паспорт класу та учня, була проведена робота щодо виявлення учнів різних категорій ( сироти, напівсироти, діти з багатодітних сімей, діти з сімей СЖО).
Проводяться індивідуальні та групові консультації підлітків з різних проблем: конфлікти в колективі, взаємини з дорослими, особисті проблеми.
До Всесвітнього Дня ментального здоров’я були проведені заходи в рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» - дискусії та години спілкування «Відповідальність як складова ментального здоров’я»; години психолога «Життя – найбільший скарб», «Стрес та тривога – як зберегти ментальне здоров’я», «Я і моя самооцінка».
Також з учнями старших класів провели годину психолога на тему «Як вберегти ментальне здоров’я?» в якому брали участь директор школи Сучеван Ш. Г. та медична сестра Сучеван О.В.
|